به عقیده تحلیل‌گران، کاربران Virtual Reality تا پایان سال 2017 به 70 میلیون نفر می رسد

به عقیده تحلیل‌گران، کاربران Virtual Reality تا پایان سال 2017 به 70 میلیون نفر می رسد

تولیدکنندگان و توسعه دهندگان محتوای نرم افزاری، از ایجاد بازارهای جدید برای گسترش کسب و کار خود استقبال می کنند اما همزمان نگرانی ها از بابت تعداد مصرف کنندگان وجود دارد. یک بازی که ممکن است میلیون ها دلار هزینه ی ساخت در بر داشته باشد، برای بازاری چند نفری ساخته می شود؟

کمپانی سوپردیتا، در آخرین گزارش خود، انتهای سال 2017 را زمانی خواند که تعداد مصرف کنندگان به 70 میلیون نفر رسیده و به ترتیب درآمد کمپانی های سخت افزاری و نرم افزاری، به 8.8 و 6.1 میلیارد دلار می رسد.

این گزارش بیشتر به بهانه عرضه هدست واقعیت مجازی سامسونگ، Gear VR تهیه شده است. جمعه هفته ی گذشته، Gear VR با قیمت 99 دلار عرضه شد و علی رغم اتکایش بر پرچمدارهای سامسونگ، موفق شد تا نظر منتقدین را به خود جلب کند.

 

superdata_vr

 

سوپردیتا می گوید تا پایان 2015 که تقریبا 5 هفته از آن باقی مانده، این بازار 18 میلیون خواهد شد. اما بازار 18 میلیونی لزوما به مفهوم فروش همین تعداد از Gear VR یا هدست های گران قیمت دیگر نیست. تلفن های هوشمندی که در دست داریم، هر کدام پتانسیل این را دارند که سخت افزار واقعیت مجازی باشند.

اما سوپردیتا به خوبی می داند که اگر قرار باشد جامعه مصرف کنندگان واقعیت مجازی افزایش یابد، گیمرهای کنسولی نقشی پر رنگ در این میان بازی خواهند کرد.

همچنین، در این گزارش آمده که 31 درصد از 11 میلیون دارنده پلی استیشن 4 در آمریکا، حتما پلی استیشن وی آر را خریداری خواهند کرد و 18 درصد از پی سی گیمرها نیز به سمت آکیلس ریفت خواهند رفت. هر دو هدست قرار است نیمه اول سال 2016 عرضه شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

لطفا قبل از ارسال نظر موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
- دیدگاهتان فقط مربوط به این محصول و یا مشکلات و پیشنهادات مربوط به این محصول باشد.
- نظراتی شامل زمان ارسال، هزینه ارسال، کد پیگیری و .. را فقط از طریق صفحه تماس با ما بیان کنید.
- نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و در اختیار کسی نیز قرار داده نخواهد شد.
- از ایمیل معتبر استفاده کنید تا در صورت نیاز به پاسخگویی بیشتر از طریق ایمیل مکاتبه شود.