بازی Red Dead Redemption 2
- برند: راک استار گیمز
- کدکالا:
بازی Red Dead Redemption 2 یکی از عناوین سبک اکشن ماجراجویی می باشد که توسط شرکت Rockstar در ماه نوامبر 2019 برای پلتفرم PC منتشر شده است.
درباره بازی
بازی Red Dead Redemption 2 روایت داستانی درام از شخصیتهایی است که در آخرین سالهای عصر غرب وحشی زندگی میگذرانند. افراد یک گروه تبهکار که تحت رهبری «Dutch Van der Linde»، پس از انجام آخرین سرقتشان، از «Blackwater» میگریزند تا زندگی خود را در نقاط دیگری پیگیری کنند. شخصیت اصلی بازی که آرتور مورگان نام دارد، به عنوان یکی از اصلیترین اعضای این گروه، باید در حفظ مال و منافع تمامی اعضای گروه گام بردارد و به نوعی هوای همگی را داشته باشد. همانگونه که مشخص است، روند داستانی Red Dead Redemption 2، برخلاف نسخه قبلی که روایتکننده ماجرایی شخصی بود، این بار برمبنای روابط گروهی استوار است. روابط میان شخصیتهای گوناگون، موردی است که راکستار تمرکز زیادی رویش داشته و با ارائه ویژگیها و انتخابهای زیادی که در طول داستان برای مواجهه با موقعیتهای ایجاد شده است، تنوع بسیار زیادی از بابت خطوط داستانی بوجود آمده. این تنوع تا حد زیادی مدیون متن بسیار عالی و پرحجمی است که پر است از دیالوگهای سنگین و ماندگاری که تا مدتها در ذهن مخاطبان حک خواهند شد.
ارائه یک داستان چند لایه با توجه به جزئیات بسیار ریز و تمرکز بر روی رابطه کارکترها با یکدیگر، درام خوشساختی را بوجود آورده است که علاوه بر داشتن المانهای جدی در روایت داستانش، طنز همیشگی راکستار را نیز که با طعنه به مسائل سیاسی و اجتماعی آمریکا همراه است، در خود میبیند. جزئیات زیادی که در مواجهه با کارکترهای مختلف در حیث داستانی میبینیم حتی به شخصیتهای اصلی بازی نیز محدود نشده است و تعداد بسیار زیاد NPCها، هرکدام ماجرای مخصوص به خود را دنبال میکنند و در گذشت خط زمانی موجود در آن، به صورت پویا فعالیتهای خود را انجام میدهند و در این بین بازی دست مخاطبان را برای تصمیمگیری در مورد اتفاقات مختلفی که با آنها روبرو میشود باز گذاشته است و در موارد جالبی میتوان تاثیر این انتخابها را بعداً در مورد همان شخصیتها و واکنشهای گوناگونشان در مورد تصمیمات قبلیمان مشاهده کرد. در روزگاری که بازیهای رایانهای به سمت تمرکز بر روی بخشهای آنلاین چندنفره گام برداشتهاند و بعضاً قسمت کمپین داستانی را از کل بازی خود حذف کردهاند، پرداختن راکستار به بخش داستانی آن هم با چنین جزئیات باورنکردنی و دقیقی، تعهد بالای این سازنده موفق و هنر نویسندگی افراد توانمندش را بیش از پیش نشان میدهد.
ماجرای بازی به سال ۱۸۹۹ برمیگردد. جایی که Arthur Morgan و دار و دستهاش که در راس آنها Dutch Van Der Linde قرار دارد، به قصد سرقت از یک قایق مملو از جواهر و پول در منطقه Blackwater، نقشهای را طراحی میکنند که در نهایت تیرشان به سنگ میخورد و نه تنها موفق به سرقت از قایق و فرار به سمت غرب نمیشوند، که چند تن از اعضای مهم خود را از دست داده و در این میان دختری بیگناه هم به عمد یا غیر عمد به دست داچ کشته میشود. در پی فاجعه پیش آمده، داچ و مورگان گروه را به سمت کوههای یخ زده غرب هدایت میکنند تا بتوانند چند هفتهای از دست پلیسها و گنگهای دیگر در امان باشند. در این میان Dutch متوجه میشود یکی از دشمنان قدیمیشان، یعنی گروه O’Driscoll هم در اطراف این منطقه ساکن شده و قصد ربودن یک قطار و اموال آن را دارند. داچ و مورگان با گروگان گرفتن یکی از اعضای آنها، موفق به دست آوردن مدارکی مبنی بر مسیر حرکت قطار شده و زودتر از گروه دشمن موفق به سرقت آن شده و بیشتر اعضای O’Droscoll را به قتل میرسانند. با تجدید قوا و به دست آوردن کمی پول، داچ تصمیم میگیرد گروه را به سمت Heartsland و منطقه Valentine که شهری پر از منابع و طبیعت مناسب برای گزیدن کمپ است هدایت کند. آرامش نسبی بعد از مدتها به گروه باز میگردد اما همچنان گروه O’Driscoll و رهبر آنها Colm O’Driscoll برای آن ها یک تهدی به حساب میشود. اعضای باقیمانده O’Driscoll با کمک Pinkertonها و مهمتر از آنها Cornwall( که گروه مورگان با حمله به قطار او منابع آن را به سرقت بردند و در پی انتقامی سخت است) با استخدام Ross و Milton که دو مامور بسیار قهار و زبره هستند، تصمیم به نابودی گروه مورگان و داچ میگیرند. در ادامه حوادث اجتماعی، سیاسی و حتی عاشقانه بسیار جذاب و مهمی اتفاق میافتد که بارها ورق را برمیگردانند و جذابیت بازی را دوچندان میکنند. از طرفی مانند عنوان قبلی این شرکت یعنی Grand Thef Auto V، شاهد Heistهای بسیاری در طول بازی هستیم که مطابق داستان اتفاق میافتند و شما مهمتر از همه باید نحوه انجام آن و تاثیر آن بر روند بازی را تعیین کنید.
آن چیز که روایت بازی را متفاوت از دیگر عناوین جهان باز میکند، در درجه اول فراز و نشیبهای هنرمندانه آن در اوقات مناسب و در درجه بعد مرنبط بودن تمامی اتفاقات بازی با خط اصلی داستان به طور غیر مستقیم یا مستقیم میباشد. همانگونه که اشاره کردیم نسخه دوم Red Dead یک بازی کاملا جدی و خشن میباشد و چندان یک محیط شاد را در آن پیدا نمیکنیم; اما سازنده بازی هم به خوبی میدانسته که ممکن است در صورت برقراری این روند در تمام طول بازی، گیمر به مرور خسته شود و چندان جذب خط اصلی داستان نشود. به همین دلیل ماموریتهای بازی کاملا یک روند صعودی-نزولی دارند. به این معنی که شما دو یا سه ماموریت خشن و جدی را انجام میدهید و بخشهای مهمی از داستان را پیش میبرید، اما در Main Mission بعدی شاهد یک روند نسبتا غیر جدی و سرگرم کننده هستید که هر چند مرتبط با خط اصلی داستان است اما بیشتر برای خسته نشدن گیمر از روند بازی است و به نوعی تازهسازی خط داستانی است. چنین روندی باعث همراهی هر چه بیشتر شما با داستان زیبای بازی میشود. همچنین شما در بازی هر ماموریت کوچک و فرعی که انجام میدهید به نوعی با گروه خودتان یا گروههای دشمن مرتبط است و هیچ ماموریت اضافه و بیربطی در بازی نیست. حتی شما وقتی مانند بسیاری از ماموریتهای فرعی عناوین دیگر دنبال یک فرد ناشناس به درخواست یکی از NPCها میگردید، بعدا متوجه هویت مهم او و تاثیرش در گروه خود یا یکی از گروههای دشمن میشوید. در واقع این اطمینان را به شما میدهم که هیچ کار بی فایده و بی هدفی را در بازی انجام نمیدهید.
از روایت زیبا و خط اصلی داستان که بگذریم، به شخصیتپردازی بینقص و شاهکار بازی میرسیم. نه تنها شخصیتپردازی آرتور، داچ و دیگر شخصیتهای اصلی بازی که تعدادشان بسیار زیاد میباشد کوچکترین مشکلی ندارد; بلکه شخصیتهای فرعی که ممکن است بعضی از آنها بسیار بیاهمیت به نظر برسند، از یک پیشینه قوی بهره میبرند و تمام اعمالشان دارای دلیل و هدف است. شخصیتهایی مانند Marry-bethT یا Molly و بسیاری دیگر، با آن که ممکن است سطحی به نظر برسند دارای داستانهای مخصوص به خودشان هستند و اگر کمی با حوصله باشید و در فرصتهای پیشآمده پای صحبتهایشان بنشینید، به شخصیت دوستداشتنی و بعضا تنفر برانگیز آنها پی خواهید برد. داچ یک فرد کلهشق است که مدام میخواهد خودش را یک فرد دانا و صبور نشان دهد; شخصیتی که بارها نمونهاش را در فیلمهای غرب وحشی دیدهایم و راک استار به خوبی از آنها الهام گرفته است. Uncle یک فرد تنبل است که تقریبا تا به او دستور ندهید هیچ کار مفیدی برایتان انجام نمیدهد. رفتار شما با اعضای گروه بسیار مهم است و نزدیک شدن و دور شدن آنها از شما را تعیین میکتد. شخصیت و رفتار آرتور را این شما هستید که تعیین میکنید. در بازی پارامتری به نام Honor وجود دارد که با انجام کارهای خوب و بشردوستانه به مقدار آن میافزایید و با انجام کارهای منفی و کشت و کشتار یا دزدی از مقدار آن کم میکنید. هر چقدر که فرد شرافتمندتری باشید رفتار شما با دیگران و رفتار دیگران با شما تفاوت خواهد داشت و از نکات زیبا و دوستداشتنی بازی، تاکید آن بر انجام کارهای مثبت و دوری از قتلهای بیمورد میباشد. در بخش گیمپلی این مفاهیم را بیشتر توضیح میدهم اما همین را بدانید که اگر بخواهید کاملا بیقانونی و بدرقتاری را در بازی پیش بگیرید و مدام افراد را از خود طرد کنید، لذت بازی نصف شده و گشت و گذار در محیط هم به یک جهنم تبدیل میشود.
ساختار گیمپلی Red Dead Redemption 2 را میتوان مجموعهای از موارد تحول یافته و همچنین بهبودیافتهای دانست که برخی از آنها به شکل دیگری در عناوین قبلی راکستار موجود بودند. تحولات گیمپلی حتی به نحوه کنترل شخصیت نیز مربوط میشود. نخستین تغییراتی که به شکل مشهودی قابل مشاهده هستند، شامل نحوه دویدن، راه رفتن و اسبسواری میشوند. کنترل شخصیت به واقعیترین شکل ممکن پیاده شده است؛ راه رفتن، دویدن و خسته شدن به شکل تاثیرگذاری در روند گیمپلی بازی نقش دارند و مکانیک به کارگیری آنها نیز فرق چندانی با واقعیت ندارند. مهمترین عامل دخیل در این موارد نیز اضافه شدن سیستم کامل سلامت و استقامت (Stamina) است که چه برای کارکتر اصلی و چه برای اسبش مستلزم توجه ویژهای از جانب مخاطبان است. شخصیت بازی پس از مدتی گرسنه میشود و در عین حال در مواقعی که خود یا اسبش از کمبود سلامت و استقامت رنج میبرند، نیازمند مصرف مواد گوناگونی هستند که باید آنها را از طرق مختلف تهیه کرد. گرچه تا پیش از عرضه Red Dead Redemption 2 کمی از بابت واقعگرایی افراطی بازی نگرانیهایی داشتیم، اما تجربه چند ساعته بازی کافی است تا نشان دهد این واقعگرایی بینظیر حتی اگر به قیمت سختتر شدن تجربه RDR 2 در برخی مواقع شود، در اغلب اوقات چنان لذتبخش است که وجود آن به یکی از عوامل پررنگ و مثبت گیمپلی بازی بدل شده است. گرچه در سالهای اخیر، عناوین داستان محور به بازیهایی بدل گشتهاند که به جز «دسته جلو ضربدر» زدن کار دیگری از مخاطب برای پیشبرد مراحل بازیهایشان نمیخواهند، اما همچنان در استدیوهای بازیسازی راکستار، صدها نفر حضور دارند که جزئیات دقیقی از دنیایی عظیم را یک به یک طراحی میکنند و برای هرکدام از آنها، مدت زمان زیادی را صرف میکنند تا حاصل کار، یک محصول بیعیب و نقص باشد. البته لازم به ذکر است که وجود جزئیات بسیار زیاد در این حیث چندان حواستان را پرت نخواهد کرد و بازی نیز همواره نکات قابل توجه آنها را به شما یادآوری میکند. علاوه بر موارد فوق، پولیش بودن RDR 2 نیز بسیار قابل توجه است؛ با توجه به اینکه وجود باگهای پرتعداد در بازیهای Open World امری عجیب نیست، اما RDR 2 از این بابت نیز با دقت فراوانی پرداخته شده و نسبت به سایر بازیهای ساخته شده توسط راکستار، باگهای کمتری را شامل میشود.
در سایر مکانیکهای گیمپلی نیز راکستار تمامی نقاط قوت عناوین قبلی خود را به کار بسته است. سیستم بررسی اشیا حالتی مشابه همین مورد در عنوان «L.A. Noire» دارد، بخش Adventure تا حدی شبیه به شماره قبلی Red Dead است و از سمت دیگر، گانپلی بازی را باید حالتی بهبودیافته از «GTA V» دانست. البته بخش گانپلی، حالت وسترن Red Dead Redemption را بهترین حالت ممکن حفظ کرده است. همین حس و حال ویژه موجود در این بخش ممکن است به خاطر سعی استدیوی سازنده در واقعگرایی هرچه بیشتر گیمپلی باشد. استفاده از تک تک سلاحهای متنوع بازی، که هرکدام گیمپلی مخصوص به خود را دارند، به صورت بسیار دقیقی پیاده شدهاند. حتی استفاده از ضامن یا گلنگدن اسلحهها نیز تاثیر مشخصی بر روی گانپلی RDR 2 گذاشته و حس و حال به کارگیری یک اسلحه خوشدست یا سلاحی سفتتر، در گیمپلی نیز به خوبی مشهود است. بنابراین به هیچوجه نمیتوان دقت بالای پیادهسازی چنین مواردی را به حساب خشک بودن گانپلی دانست چرا که در موارد دیگر و در استفاده از سلاحهایی مانند برخی رایفلها، شاهد گیمپلی بسیار نرم و روان در میدان نبرد هستیم. همینطور در میان مبارزات بازی، تعادل بسیار خوبی از بابت استفاده از ویژگیهای منحصر به فرد این فرانچایز نظیر قابلیت «Dead Eye» وجود دارد.
نبردهای تن به تن نیز در این شماره حضوری پررنگتر نسبت به قبل دارند و تنوع ضربات و انیمیشنها، آن را نیز نه به عنوان یک بخش اذیتکننده و زاید، که بیشتر با حالتی تکنیکی به دیگر بخشهای مبارزات مرتبط کرده است. سیستم سیال کاورگیری در شرایط گوناگون با شیوههای متنوع نیز به کمیت خلق موقعیتهای تازه برای درگیریهای متعدد بازی افزوده است و نوآوری راکستار برای جذابیت بیشتر مبارزات را سبب شده است. جدای مبارزات، صحنههای اکشن نیز با کارگردانی فوقالعاده، «Set Piece»های زیادی را بوجود آورده است که با مخاطب را با دیدن آنها به وجد میآورد. به راستی چه استدیویی به جز راکستار میتواند چنین مجموعهای از بهترین صحنههای سینمایی را با هنری فوقالعاده در هم آمیزد و آنها را نه به عنوان میانپردهها، که در طول جریان گیمپلی بازی به مخاطبان عرضه کند؟
علاوه بر مدیریت این سه Stat کلی، پارامتر دیگری به نام Honor یا شرافت هم در بازی وجود دارد که میزان آن به نوعی شخصیت خوب یا بدشما را تعیین میکند. اگر مدام بیقانونی کنید و افراد بیگناه را بکشید، از میزان Honor شما کم شده و عواقب آن هم در بازی خواهید دید. برای مثال، اگر فرد شرافتمدی نباشید، قیمتهای مواد و اسلحه در فروشگاهها زیاد خواهد شد و مردم دید خوبی به شما نخواهد داشت و گاه و بی گاه به شما حمله میکنند. برعکس اگر فرد شریفی باشید به شما اخترام میگذارند و بازی هم برایتان لذتبخشتر خواهد شد. بی قانونی عواقبی مانند مجرم شناخته شدن شما هم خواهد داشت و در صورت نکرار آن یک Bounty برای شما مشخص خواهد شد که تا آن را در اداره پست پرداخت نکنید، در صورت ورود به منطقه ی ارتکاب جرم، Bounty Hunterها و مامورین قانون به شما حمله میکنند و اصلا فکر نکنید فرار از دست آنها به سادگی فرار از دست پلیس در سری GTA میباشد. اگر میزان Bounty شما زیاد باشد، تقریبا باید مردن خود را بعد از ورود به منطقه پیشبنی کنید چون تعداد این افراد بسیار بالاست و به جز زمانی که یک اسب بسیار تندرو و چابک داشته باشید، فرار از دست آنها بسیار سخت و طاقت فرساست. البته پرداخت جرایمتان تنها راه خلاص شدن از دست آنها نیست و در صورتی که تا مدتی هم وارد آن منطقه نشوید از تعداد افراد حملهور به شما کم میشود و کار راحتتری برای فرار خواهید داشت.
شما علاوه بر تلاش برای داشتن رابطهای خوب با دیگران برای شرافتتان، باید با اسب خود هم رابطه نزدیک و خوبی برقرار کنید. این کار باعث میشود اسبتان در فواصل دور هم صدای سوت زدن شما را بشنود و هر جا که باشید کنارتان بیاید. به جز این با Bonding مناسب با اسبتان،Statهای تنفس و سلامتی او سریعتر ارتقا پیدا میکنند و مدام مجبور به Revive کردن او نخواهید بود و در صورت ضربه خوردنهای زیاد دیرتر خواهد مرد. اگر نوار تنفس اسبتان به پایان رسیده و به Core برسد، مانند Arthur از Core کم نمیشود بلکه بیقرار شده و شما را به پایین پرتاب میکند. لذا کاملا مراقب Statهای او هم باشید تا ناگهان در میان یک درگیری شما را به پایین پرتاب نکند. اسبتان هم نیاز به تغذیه و تمیز کردن دارد با انجام این دست از کارها میتواند Bonding بیشتری با او برقرار کنید. همچنین مراقب حیوانهای وحشی باشید، اگر با اسبتان وارد یک محیط با حیوانات وحشی مانند خرس گریزلی شوید، بیقرار شده و باید او را آرام کنید.
ماموریتهای موجود در Red Dead Redemption 2، شامل طیف وسیعی از موقعیتهای متنوعی میشوند که هرکدام به شکل منحصر به فردی مخاطب را درگیر میکنند. این امر باعث شده تا در طول بیش از ۱۰۰ مرحله اصلی و دهها مرحله جانبی، به ندرت پیش بیاید که در طول روند داستانی، به ماموریتهایی تکراری و مشابه با یکدیگر برخورد کنید. علاوه بر ماموریتهای اصلی بازی که به شکل باورنکردنی جذاب هستند، راکستار مانند دیگر عناوین خود، در RDR 2 نیز مجموعهای کامل و بسیار بزرگ از فعالیتهای قابل انجام گنجانده است. تفریحات مختلف و متنوعی در کنار بازیهای سرگرمکننده و ماموریتهای جانبی جذاب، همگی باعث میشوند تا RDR 2 ارزش تجربه ساعتهای زیادی از وقتمان را داشته باشد. خصوصاً بخشهایی مانند شکار و ماهیگیری که راکستار تمرکز زیادی روی آنها داشته، با وجود اطلاعات بسیار زیادی که در پس تعداد پرشمار گونههای جانوری موجود در بازی، وجود دارند، عمق فوقالعادهای را از نظر تاریخچهای به مخاطبان عرضه میکند. این اطلاعات حتی به حیوانات نیز خلاصه نشده و میتوان از بخش «Compendium» به معلومات غنی و متعددی دستیافت که سازندگان آنها را در بازی گنجاندهاند.
به بخش بصری بازی که برسیم چیزی جز ستایش و تحسین برای ادا کردن پیدا نخواهد شد. جلوههای گرافیکی در بهترین حالت خود قرار دارند، به کارگیری موتور قدرتمند RAGE نه تنها در زمینههای تکنیکی فوقالعاده عمل کرده است، که قسمتهای هنری را بیشتر به تابلوهای نقاشی فوقالعاده زیبایی بدل کرده. مطمئناً در طول تجربه RDR 2، بارها پیش خواهد آمد که به سمت مناظر طبیعی بروید و اسکرینشاتهای متعددی را از این صحنهها ثبت کنید. این جلوهها روی Xbox One X و با وضوح 4K بسیار چشمنوازتر نیز هستند، اما تجربه آن بر روی وضوح Full HD نیز چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد. همچنین تمامی مدلهای ساخته شده در بازی (اعم از شخصیتها، حیوانات، مناطق طبیعی، ساختمانها و…) در بهترین حالت ممکن طراحی شدهاند و جزئیات باورنکردنی را شامل میشوند. با وجود تمامی این موارد، کارگردانی هنری خارقالعاده موجود در RDR 2، مجموعه بصری را به یکی از لذتبخشترین تجربههای تاریخ بازیهای کامپیوتری بدل میکند.
طراحی محیطها و نقشهها نیز به خوبی انجام گرفته و تعادل بسیار خوبی از بابت مکانهای شهری و خارج شهر بوجود آمده است. تقریباً هر نوع پوشش طبیعی در بازی حضور دارد که هرکدام از آنها نیز به طور کامل و زیبایی پیادهسازی شدهاند. در کنار گرافیک فوقالعاده زیبا، انیمیشنهای RDR 2 را باید به نوعی انقلابی دانست. حرکت شخصیتها در موقعیتهای گوناگون مانند مبارزات بینظیر است. برداشتن اشیای مختلف، گشتن جنازههای دشمنان، برداشتن حیوانات شکار شده و… همگی دارای انیمیشنهای زیبایی هستند که فوقالعاده بودن جلوههای بصری RDR 2 را کامل میکنند. در کنار این موارد، تخریبپذیری عالی آبجکتهای مختلف نیز قابل توجه هستند. زخمی شدن شخصیتها و حتی جنازهها نیز فرای تصورات ما از نسل فعلی بازیهای کامپیوتری هستند. برای امتحان دقیق بودن تخریبپذیری در موارد جزئی، پس از پایان یکی از درگیریها، با تفنگ خود به یکی از کلاههایی که روی زمین افتاده بود شلیک کردم و سپس آن را برداشتم و روی سرم گذاشتم. نتیجه غیرقابل باور بود؛ کلاه مذکور سوراخ شده بود!
اصلا مهم نیست چه سبک بازی را دوست دارید یا طرفدار سرسخت چه فرنچایزی هستید. اصلا مهم نیست که بازیباز حرفهای هستید یا یک تازهکار. حتی مهم نیست که به بازیهای رایانهای علاقه دارید یا نه. Red Dead Redemption 2 آمده تا از کوچک و بزرگ را عاشق خود و جهان شگفتانگیز بازیهای ویدئویی کند. Red Dead Redemption 2 آمده تا معلمی کند برای تمامی شرکتهای بازیسازی از بزرگ تا مستقل; Red Dead Redemption 2 امده تا عاشق جهان خشن غرب وحشی بشوید. اگر گیمری داستان محور هستید، اگر عاشق تیراندازیهای دیوانهوار هستید، اگر شیفته بازیهای نقشآفرینی هستید و حتی اگر گیمر نیستید، به هیچ وجه خود را از تجربه شاهکار بیهمتای نسل هشتم، پادشاه بازیهای جهان باز و وسترن، Red Dead Redemption 2، محروم نکنید.
منبع: بازیسنتر و گیمفا
تریلر
کاور بازی
سیستم مورد نیاز
Recommended | Minimum | System Requirements |
Windows 10 | OS | |
Intel® Core™ i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X | Intel® Core™ i5-2500K / AMD FX-6300 | CPU |
12 GB RAM | 8 GB RAM | Memory |
AMD Radeon™ RX 590 (NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB) | Nvidia GeForce GTX 770 2GB / AMD Radeon R9 280 3GB | Graphics |
150 GB available space | Storage |
راهنمای نصب
هشدار: زمان نصب بازی طبق اعلام گروه ریپک کننده FitGirl و با توجه به نوع فشرده سازی، بسیار طولانی است و برای یک پردازنده 16 رشته ای حدود 2 ساعت و برای یک پردازنده 4 رشته ای تا 6 ساعت طول خواهد کشید و بدیهی است هرچه پردازنده و سیستم ضعیف تر باشد زمان نصب بالاتر خواهد رفت و یا با خطا مواجه شود. لذا طبیعتا به پردازنده قدرتمندتری نسبت به حداقل درج شده برای اجرای این بازی، نیاز است. ضمنا موقع نصب در صورت که فقط 8 گیگ رم دارید تیک محدود کننده رم را در ابتدای پنجره نصب بزنید تا عملیات پایدار باشد.
1) دقت داشته باشید که آنتی ویروس شما به طور کامل غیرفعال باشد.
2) فایل های فشرده دیتای نصب بازی را با اجرای پارت اول از دیسک اول یا راست کلیک بر روی آن و انتخاب گزینه Extract files توسط نرم افزار WinRar اکسترکت کنید
3) در مسیر اکسترکت شده با اجرای فایل setup به نصب بازی بپردازید.
تذکر1: با توجه به تعداد بالای دیسکها، برای اینکه موقع اکسترکت کردن دچار خطایی نشوید، ابتدا محتویات تمام دیسک ها را در یک فولدر کنار هم روی هارددیسک سیستم کپی کنید و سپس اقدام به اکسترکت کردن آن کنید. (هر کدام از مراحل کپی کردن، اکسترکت کردن و سپس نصب کردن بازی را در درایو یکسان انجام ندهید و آدرس متفاوتی بدهید)
تذکر2: در هنگام نصب، دقت داشته باشید که تیک گزینه های اضافی را بردارید. گزینه های اضافی “Update DirectX” و نسخه های مختلف C++ بازی می باشند. دقت کنید که توصیه می شود به صورت جداگانه تمامی نسخه های 32بیتی و 64بیتی پیش نیاز Microsoft Visual C++ از 2005 الی 2021 را بر روی سیستم خود نصب کنید تا مشکلی نداشته باشید. ضمنا نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس را در هنگام نصب خاموش و غیرفعال کنید.
تذکر3: در هنگام نصب اگر با خطای Stop Working و به صورت خاص ISDone.dll مواجه شدید دقت کنید که این خطا برای نصب بازی های با ستاپ حجیم و سنگین بر روی سیستم های با سخت افزار پایین (پردازنده کمتر از 4 هسته و فرکانس پایین آن و یا میزان رم پایین تر از 8 گیگ) و یا مربوط به مشکلی در ویندوز می باشد و ارتباطی با این بازی ندارد. یکی از راههای برطرف کردن خطای ISDone.dll افزایش virtual memory می باشد. برای اطلاعات بیشتر عبارت (خطای ISDone) در اینترنت جستجو شود.
تذکر4: در هنگام نصب در صورتی که فقط 8 گیگ رم دارید تیک محدود کننده رم را در ابتدای پنجره نصب بزنید تا عملیات پایدار باشد.
تعداد دیسک | |
فرمت DVD-5 | 17 دیسک به همراه 3 کاور رنگی |
شناسنامه | |
عنوان | Red Dead Redemption 2 |
ژانر |
|
سازنده |
|
ناشر |
|
تاریخ انتشار |
|
آخرین آپدیت موجود |
|
نسخه | FitGirl |
تاریخ افزوده شدن به فروشگاه | 1 آبان 1399 |
تاریخ بروزرسانی محصول | 14 اردیبهشت 1403 |
لطفا قبل از ارسال نظر موارد زیر را در نظر داشته باشید:
- نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.
- دیدگاهتان فقط مربوط به این محصول و یا مشکلات و پیشنهادات مربوط به این محصول باشد.
- نظراتی شامل زمان ارسال، هزینه ارسال، کد پیگیری و .. را فقط از طریق صفحه تماس با ما بیان کنید.
- نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و در اختیار کسی نیز قرار داده نخواهد شد.
- از ایمیل معتبر استفاده کنید تا در صورت نیاز به پاسخگویی بیشتر از طریق ایمیل مکاتبه شود.